Du är på följande sida: Hem arrow Forum
  • Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
Supranaturalis - Forum
Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?
Jahaja! (om ande-kryssningen) (1 läser) (1) Gäst
Till sista Svara på det här inlägget Favoriserade: 0
ÄMNE: Jahaja! (om ande-kryssningen)
elannge (Medlem)
Supranaturalis
graph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Jahaja! (om ande-kryssningen) 10 månader, 3 veckor sedan  
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/ article5894276.ab

Nu börjar det hållas storseanser där transmedium ger hälsotips.

:-»

Den här genren har nått bottenrekord enligt min uppfattning! Skärpning för f*n!

Senast ändrat: 2009-10-11 11:11 av Leif. Anledning: förtydligat rubriken
  Logga in för att svara.
NiCa (Admin)
Admin
graphgraph
Medlem Online Klicka här för att se användarens profil
Sv:Jahaja! 10 månader, 3 veckor sedan  
Ja, vad säger man? Det var ett medium som visste att åbäka sig. Med sådana i farten kommer aldrig andlighet och frågan om livet fortsätter efter döden att väcka något seriöst intresse hos andra än den lilla klicken redan troende.

Det där dramatiska viftandet med kroppen och armarna, grimaserna, och till det alla ljuden, vad ska det vara bra för?

Hur som helst. Då det finns ett antal medier som faktiskt kan se andarna, borde det väl inte vara någon konst att kontrollera om hon är äkta vara eller inte?

Senast ändrat: 2009-10-11 11:39 av NiCa. Anledning: Korrektur

Våra förväntningar är de vingar som gör att fantasi kan flyga.
  Logga in för att svara.
Hanna (Medlem)
+100-klubben
graphgraph
ehh ok... Men vad är det som händer egentligen? När man blir för okritisk så måste det ju vara att man befinner sig i någon slags kris och söker alla svar man kan få? Eller vad? Knackningar i elluttag, eller vad sa hon, något måste hon ha missuppfattat med... Buisness verkar det vara i alla fall. Även för rederiet antar jag.

Logga in för att svara.
Leif (Admin)
Admin
graphgraph
Såg det där också på aftonbladet, samt andra artiklar om kryssningen. Till och med vår gamla bekant John Houdi blev kontaktad som någon expert på Cold reading... Märkligt att folk verkligen går på såna här uppenbara dumheter som det ändå är... Men också trist att det förlöjligas som det görs i klippet och man inte försöker komma med någon vettig lösning eller hjälp i det här fallet. Inne på VOF har de väl lilla julafton nu, antar jag...

Logga in för att svara.
Maria (Medlem)
+100-klubben
graphgraph
Hon ger verkligen alla skeptiker vatten på kvarn. När man ser det inslaget känns det pinsamt att vara en av de som tror på något övernaturligt alls. Nej, nu ska jag gå och snacka lite med farmor genom brödrosten, vi hörs!

Logga in för att svara.
Pudde (Medlem)
Ny medlem
graphgraph
Sv:Jahaja! (om ande-kryssningen) 10 månader, 3 veckor sedan  
Pinsamt och skrämmade! Blir bara värre och värre tycks det som! Måste till krafttag mot dessa klåpare som förstör för oss som strävar till det yttersta att vara seriösa! Prata med sina döda anhöriga genom elledningar..Höja människors frekvens..öppna dina mästarkoder..kostar bara 1000kr....Chakradans...prata med stenar...prata med din mormor via våffeljärnet...cykla baklänges och minns din barndom..endast 23000kr för en halvtimme...kaffe ingår..Kurs för mediala bönder.lyssna till din gödselhög och dess budskap..endast 78000kr för 3 minuter..ett äpple ingår...nä nu får det som sagt vara nog med allt flum! )-((

Logga in för att svara.
NiCa (Admin)
Admin
graphgraph
Medlem Online Klicka här för att se användarens profil
Pudde! Jag gillar din prislista. Ja... inte priserna men däremot kursinnehållet - jag skulle gärna vilja lära mig prata med mormor via våffeljärnet

Våra förväntningar är de vingar som gör att fantasi kan flyga.
  Logga in för att svara.
ann (Medlem)
+500-klubben
graphgraph
Maria skrev:
Hon ger verkligen alla skeptiker vatten på kvarn. När man ser det inslaget känns det pinsamt att vara en av de som tror på något övernaturligt alls. Nej, nu ska jag gå och snacka lite med farmor genom brödrosten, vi hörs!

Men Maria...har du blivit så medial

Det är väl så här medialiteten uppfattas av de flesta, som ett slags jippo? Mycket otrevligt och inte seriöst att skriva en artikel med ett så uppsåtligt syfte att förlöjliga och som vanligt kränka mediums integritet genom smygfilmning.

Sen står det alla fritt att tycka och tänka...och det är ju så lätt att göra det....ungefär som det är lätt att veta hur andras barn ska uppfostras. Iofs så ställer man upp på något sådant här och säger att det är trancedemonstration så ska man inte bli förvånad av påföljden kanske? Mycket uppenbart varför det finns så få som öppet går ut med sin medialitet när det gäller områden som trance.

Logga in för att svara.
elannge (Medlem)
Supranaturalis
graph
Pudde skrev:
Pinsamt och skrämmade! Blir bara värre och värre tycks det som! Måste till krafttag mot dessa klåpare som förstör för oss som strävar till det yttersta att vara seriösa! Prata med sina döda anhöriga genom elledningar..Höja människors frekvens..öppna dina mästarkoder..kostar bara 1000kr....Chakradans...prata med stenar...prata med din mormor via våffeljärnet...cykla baklänges och minns din barndom..endast 23000kr för en halvtimme...kaffe ingår..Kurs för mediala bönder.lyssna till din gödselhög och dess budskap..endast 78000kr för 3 minuter..ett äpple ingår...nä nu får det som sagt vara nog med allt flum! :))-((

Håller fullständigt med dig! Ansvar, etik och moral är begrepp som lyser alltmer med sin frånvaro och en del kan inte ens stava till orden. Allt kan hittas på och tas betalt för och det är inte lite en del begär för sina konstigheter. Money, money, money har blivit ledmotivet för många andliga utövare och hur andligt är det?

Idag kan man likna mediumutbildningarna vid broileruppfödning och ju fler som titulerar sig medium och börjar sin mediumbana ju mer konkurrens blir det förstås. Därav följer att några juveler anser sig av nöden tvungna att hitta på den ena konstigheten efter den andra för att få de eftertraktade pengarna. Allt går att sälja med mördande reklam. Tittar man på vissa hemsidor kan man bli rent mörkrädd så mycket skit som erbjuds hugade spekulanter. Månntro om författarna ens tror på det dom säljer.

Så stora summor byter ägare att man baxnar och varje seriös utövare borde sätta ner foten och protestera högljutt och alltså aktivt medverka till en rensning i egna leden. Men vad händer ofta? Jo mycket, kanske det mesta, tystas ner och det bannas till höger och vänster mot dem som höjer sin röst mot eländet. Har man själv rent mjöl i påsen borde det inte vara några problem att lyfta fram det som är osunt. Tycker man däremot att allt är ok så kommer detta geschäft som andligheten har blivit att eskalera och om det, som vi nu sett exempel på, även kommer att innebära att medier kommer med utlåtanden beträffande folks hälsotillstånd och t.o.m. avråder från medicinska behandlingar vet man aldrig vad som kommer att hända. Hur någon ens kan komma på tanken är för mig fullständigt obegripligt. Vilken syn har man på sig själv om man tror sig kunna avgöra sådana saker utan den minsta medicinska utbildning och utan att ens VETA att något allkunnigt högre väsen ger sådana råd. Läskigt!

Spökutdrivning har blivit en lukrativ bransch och det sista jag hörde i den vägen är ett medium som kräver runt 3000 för varje kursdeltagare för ett besök i ett hemsökt hus. Man kan tycka, att de får skylla sig själva när de betalar den summan men si, så enkelt är det inte för det ingår i utbildningen innan det eftertraktade certifikatet delas ut.

Folk tar lån för att kunna delta i de hutlöst dyra mediumutbildningarna som erbjuds, andra erbjuds kurser på avbetalning och många av dessa kursdeltagare ser sig som heltidsarbetande medium, alltså ett arbete som de kan försörja sig på och samtidigt få möjlighet att betala tillbaka sina lån. Idag har jag kontakt med ett antal av dessa personer som är mycket ledsna och förtvivlade då verkligheten hunnit ikapp dem. Det går sällan att försörja sig på detta yrke för den som är seriös och betalar skatt på intjänade pengar.

Det finns mycket man skulle vilja skriva om detta geschäft som alltmer spårar ur och som gör en alltmer illamående och som gör att iaf jag tar alltmer avstånd från detta.

Senast ändrat: 2009-10-12 12:51 av elannge.
  Logga in för att svara.
Pudde (Medlem)
Ny medlem
graphgraph
Du är hjärtligt välkommen till min våffeljärnskommunikations kurs! Sätt bara in pengarna på kontonummer:123456-7 ,sen är det bara att börja prata!

Logga in för att svara.
elannge (Medlem)
Supranaturalis
graph
Pudde skrev:
Du är hjärtligt välkommen till min våffeljärnskommunikations kurs! Sätt bara in pengarna på kontonummer:123456-7 ,sen är det bara att börja prata!))-)) ))-))

Ska jag ta med ett eget våffeljärn eller ingår det i priset?

Logga in för att svara.
ann (Medlem)
+500-klubben
graphgraph
Något som är intressant för mig är varför man eg ställer upp på sådant här som kan uppfattas som spektakulärt av så många? För att tro på fenomenen övht så behövs det väl en egen upplevelse, en känsla av något man vill följa? Kan det vara så att syftet inte alltid är enbart att sprida sin egen teologi för att tjäna pengar? Kan det vara så att för att sprida det man själv upplever som en verklighet tillgänglig för alla kräver omkostnader? Då menar jag inte astronomiska summor...för det är inte försvarsbart. Men hur funderade du själv elannge när du ställde upp i TV? Att du jobbar gratis framgår inte av det som sägs i programmen....utan en uppfattning av att expertis kommer fram.Givetvis var du då medveten om att du blev filmad inte som i det här fallet från kryssningen.

Logga in för att svara.
Till början Svara på det här inlägget